Loonbelasting

Loonheffingen is een verzamelbegrip voor loonbelasting en sociale verzekeringspremies. Als werkgever heeft u te maken met de complexe regels op dit gebied. Ook als u enig werknemer bent van uw BV. Denk bijvoorbeeld aan de gebruikelijkloonregeling. De aangifte loonheffingen is onderdeel van de salarisadministratie.

Wat is loonbelasting?

Loonheffingen is een verzamelbegrip voor loonbelasting en sociale verzekeringspremies. Loonbelasting is de belasting die u als werkgever over de lonen van uw werknemers betaalt. Dat is zodat hij of zij dit achteraf niet hoeven te doen. Deze loonbelasting wordt ingehouden op het salaris van uw personeel.

U moet loonbelasting betalen over onder meer salaris, vakantiegeld en loon in natura. Als werkgever mag u via de werkkostenregeling wel bepaalde zaken onbelast vergoeden. Denk bijvoorbeeld aan reiskostenvergoeding, studiekosten en lunches.

Meestal moet de aangifte loonheffing per kalendermaand of per vier weken ingediend worden. Hierop zijn enkele uitzonderingen. Zoals bij verloning van uw meewerkende kinderen.

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Aangifte loonbelasting kan erg complex zijn. Ook als u als DGA de enige werknemer in uw BV bent. Veel voorkomende vragen over salarissen zijn:

  • Waarmee moet u rekening houden bij vergoedingen?
  • Wat mag u vrij verstrekken aan uw werknemers?
  • Welke bijzondere beloningen zijn er?
  • Wat zijn de gevolgen van een auto van de zaak?
  • Hoe zit het met de werkkostenregeling?

Bij het beantwoorden van dit soort vragen kunnen wij u van dienst zijn. Wij zorgen ervoor dat alle aspecten van uw salarisadministratie op de juiste manier aangegeven wordt.

Ook zorgen wij ervoor dat de salarisadministratie in uw financiële administratie verwerkt wordt. Zo weet u zeker dat uw financiële administratie up-to-date is. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie, wij helpen u graag!