Besteed u uw tijd ook liever aan het drijven van uw onderneming? Met automatisch boekhouden bent u niet alleen veel minder tijd kwijt aan uw boekhouding. Het is ook nog eens up-to-date èn biedt u veel meer inzicht in uw financiële situatie. Als innovatief administratiekantoor en belastingadviseur bieden wij dit graag aan. Benieuwd hoe dit werkt en wat de mogelijkheden zijn? Lees dan verder.
Overstappen naar automatisch boekhouden
Maakt u nog gebruik van traditionele boekhoudsoftware? Dan kan de overstap naar automatisch boekhouden als een hele klus voelen. Wellicht vreest u dat het te ingewikkeld zal zijn. Bovendien werkt uw boekhoudpakket prima, toch? Toch bent u geïnteresseerd in automatisch boekhouden. U hoopt waarschijnlijk dat het iets voor u is en de administratie minder tijd in beslag zal nemen. Maar u wilt niet het overzicht verliezen! Dat is precies wat automatisch boekhouden doet. Kijk wat automatisch boekhouden voor u kan betekenen. Laat de software voor u werken. Wij ondersteunen en helpen u graag van begin tot eind.
Bent u net gestart met uw administratie of onderneming? Lees dan hieronder wat automatisch boekhouden te bieden heeft.
Stap 1: Startpunt bepalen
Als u al een boekhouding voert, dan is het belangrijk een goed startpunt te kiezen. Soms is het beter om een boekjaar eerst af te ronden. In andere gevallen verwerken wij de administratie met terugwerkende kracht. Automatisch boekhouden draait onder andere om inzicht. Daarom verwerken wij ook de cijfers van voorgaande jaren, zodat de vergelijkende cijfers beschikbaar zijn.
Stap 2: Werkwijze kiezen
Voor het aanleveren van de administratie zijn diverse mogelijkheden, zoals uploaden in de app en mailen. Wilt u dit iedere dag, eens per week of eens per maand doen? Die keuze is aan u. Via de software kunt u precies zien wat er aangeleverd moet worden. Wij kijken op de achtergrond mee en zorgen ervoor dat uw administratie compleet blijft.
Stap 3: Opstarten
Om te beginnen ontvangt u van ons uw inloggegevens voor toegang tot uw persoonlijke domein. Daarna kunnen we starten met de inrichting van de administratie. Laat ons gerust weten wat uw wensen zijn. Wilt u bijvoorbeeld factureren via de software? Dan helpen wij u met het inrichten daarvan. Wilt u gebruik maken van de automatische bankkoppeling? Dan leggen wij graag uit hoe u dat gemakkelijk kunt instellen.
Stap 4: Ondernemen met inzicht
De administratie is nu ingericht. U kunt de administratie op elk gewenst moment inzien, zowel via een computer, tablet of smartphone. De app is beschikbaar voor zowel Android-telefoons als iPhones. Uw administratie wordt steeds verder geautomatiseerd. Wij zorgen daar op de achtergrond voor. Het enige dat u hoeft te doen is het met onze hulp compleet houden van de administratie.
Wat heeft automatisch boekhouden te bieden?
Gemakkelijk aanleveren
Er zijn vele mogelijkheden om de administratie aan te leveren bij automatisch boekhouden. Het kan zowel digitaal als op papier. Wilt u de administratie digitaal aanleveren? Dat kan door middel van uploaden, e-mailen, Dropbox, Google Drive en een mobiele app. Papieren administratie scannen wij voor u. Het aanleveren van de bankafschriften kan ook eenvoudig digitaal: via een bankkoppeling of via een bankbestand. Ook hierbij kunnen wij u helpen.
Financieel dashboard
Het financieel dashboard geeft een overzicht van de financiële administratie. Van iedere bon en factuur die verwerkt wordt ziet u direct het effect daarvan op het resultaat. Zo kunt u op ieder moment de actuele omzet, winst en de kosten inzien. Ook is uw banksaldo en het saldo van de openstaande facturen te zien. De opties van het financieel dashboard kunnen uitgebreid worden.
Digitaal archief
Het digitaal archief is een verzameling van alle documenten die u upload en e-mailt. Zo kunt u naast alle financiële documenten ook andere documenten uploaden, zoals uw aangifterapporten, loonstroken en uittreksels van de Kamer van Koophandel. Het archief is zowel via de computer als via de app te benaderen. Zo hebt u altijd al uw documenten binnen handbereik.
Modules en koppelingen
Naast de standaard functies kunt u gebruik maken van de diverse aanvullende modules en koppelingen. De meeste boekhoudpakketten beschikken over een facturatiemodule en een bankkoppeling. Sommige boekhoudpakketten bieden meer. Denk bijvoorbeeld aan: webshopkoppelingen, projectadministratie en urenregistratie. Bij automatisch boekhouden gaat dus niet enkel om de financiële administratie!
Facturatie
Steeds meer bedrijven factureren digitaal. Als de boekhouding digitaal is, is het ook handig als factureren volledig digitaal gaat. Sommige boekhoudpakketten bevatten een facturatiemodule. Hiermee factureer je niet alleen digitaal en eenvoudig, maar wordt het ook nog automatisch verwerkt in je financiële administratie. Vaak is het ook mogelijk om automatisch herinneringen en aanmaningen naar je klanten te verzenden. Uiteraard alles in je eigen huisstijl.
Incasso
Wil jij je klanten de mogelijkheid bieden om te betalen via automatische incasso? Via het boekhoudpakket kunnen zowel de incasso-overeenkomsten als de incassobestanden worden aangemaakt. Zo kun je meerdere incasso’s tegelijk uitvoeren. Factureer je ook via het boekhoudpakket? Dan wordt incasseren nog makkelijker!
Betalingen
Ook betalingen kunnen worden geautomatiseerd. Uiteraard wil je dit volledig in eigen hand houden. Dat doe je door facturen en andere documenten, zoals loonstroken of belastingaanslagen, in het boekhoudpakket te verwerken. Zo krijg je een compleet overzicht van wat nog betaald moet worden en de betaaltermijn. De facturen die je wilt betalen verzamel je eenvoudig in een SEPA-bestand. Dit SEPA-bestand lever je aan bij de bank. De bank voert de betalingen uit op de (verschillende) aangegeven data.
Webshop
Heb je een webshop of wil je een webshop beginnen? De meeste bekende webshop software kunnen koppelen met boekhoudpakketten. Zo kunnen facturen volledig automatisch facturen worden aangemaakt en verwerkt. Dat scheelt niet alleen veel tijd in de facturatie, maar ook in het verwerken daarvan in de administratie.
Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust geheel vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie, we helpen u graag!
Delen:
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)